Stel je voor: een food brand dat niet alleen gezond eten wil promoten, maar dit ook op een manier wil doen die iedereen aan het lachen maakt. Dat was precies de uitdaging die No Fairytales in 2024 aan ons Buro Bagsy presenteerde. Ze wilden hun merkbekendheid vergroten op een creatieve en ludieke manier. Niet de standaard weg bewandelen, maar het écht anders willen doen; precies wat bij Buro Bagsy past.
No Fairytales, bekend om hun verrassende en gezonde voedingsopties, wilde hun verhaal vertellen op een manier die zowel verfrissend als herkenbaar was. Hun missie? Niet zomaar awareness creëren, maar dit doen door mensen te laten lachen en zich verbonden te laten voelen met het merk.
Dus, hoe ga je van een uitdagend doel naar een resonerende campagne? Door een slimme strategie te ontwikkelen die draait om creativiteit en herkenbaarheid. Onze eerste stap was het opstellen van een influencerstrategie die even divers als verrassend was.
It’s the strategy:
We besloten om niet zomaar influencers te kiezen, maar een groep die elk hun eigen unieke publiek had en toch op een authentieke manier het verhaal van No Fairytales kon vertellen. Zo ontstond een bijzondere mix van entertainment, lifestyle en food influencers.
Influencer mix & concepten
Enter Laviesanne, de koningin van humoristische sketches. Haar video’s gingen viraal en zorgden voor een flinke dosis buzz rondom No Fairytales.
Add Fleur Overgaag, met haar geniale concept van ‘moeders vroeger vs. moeders nu’. Fleur wist precies hoe ze de herkenbaarheid kon verhogen en het engagement onder (jonge) moeders kon stimuleren.
Leslie Keijzer bracht ons snelle lunchideeën voor moeders. Haar content sloeg aan bij drukke moeders die op zoek waren naar gemakkelijke en gezonde lunchopties. De herkenbaarheid was de sleutel tot haar succes.
En natuurlijk, wat is een food campagne zonder echte food influencers? Lynn van de Vorst en Uit De Keuken van Fatima brachten creatieve recepten en inspirerende kookvideo’s die het product in een praktische en aantrekkelijke context plaatsten en zorgen voor inspiratie en saves.
Resultaten & impact
Het resultaat? Een bereik van maar liefst 5.460.000 kanalen. Ja, je leest het goed. Het oorspronkelijke doel van werd ruimschoots overtroffen dankzij de authentieke en eigen aanpak.
How we did that? Door te weten en te integeren dat diversiteit in influencers leidt tot een breder en effectiever bereik. Dat creatieve concepten die inspelen op herkenbare situaties zorgen voor hogere engagement en virale content. En dat de juiste timing en match van creators cruciaal zijn voor het succes van een campagne.
Linkjes naar de campagne;
https://www.instagram.com/reel/C2INEnqoTLw/
https://www.instagram.com/reel/C2iE6CgIu8K/
https://www.instagram.com/reel/C4GbKOdtEZ5/
https://www.instagram.com/reel/C5X2v0VMcJZ/